FANDOM

Doppo Orochi - (愚地 独歩) bardzo silny karateka. Wielki Mistrz stylu Shinshinkai. Pierwszy raz pojawił się w Baki The Grappler.

O nimEdytuj

Doppo Orochi to wielki mistrz karate shinshinkai, w którym ma 10 dana. mistrz takich osób, jak Katou Kyosumi czy Suedo Atsushi. Jeden z najsilniejszych wojwników w serii. Jest jedną z nielicznych osób na świecie, która może stanąć do walki z Yujiro Hanmą. Znany z tego, że zabił tygrysa gołymi rękoma, stąd też przydomek "zabójca tygrysów". jest przybranym ojcem Katsumiego Orochi i mężem Natsuki Orochi. Doppo jest osobą optymistyczną. Na jego twarzy zazwyczaj jest uśmiech, zwłaszcza kiedy chodzi o sztuki walki, którym poświęcił całe życie. Uwielbia walczyć.

Jest łysy, ma wiele blizn na ciele. Nosi opaskę na oku od starcia z Yujiro Hanmą, który go tego oka pozbawił. Często nosi ciemne okulary. Nie jest zbyt wysoki, lecz jest całkiem muskularny.

HistoriaEdytuj

Baki the GrapplerEdytuj

Saga podziemnej arenyEdytuj

W tej sadze, Doppo po raz pierwszy pojawia się na turnieju Shinshinkai Karate w arenie Budokan. Przed finałową walką pomiędzy Bakim a Suedo, daje ludziom pokaz swoich umiejętności na arenie, a potem przychodzi do Suedo i ostrzega go przed jego przeciwnikiem. Po walce przychodzi do Bakiego i mówi mu, że domyśla się o jego sekretnym życiu w podziemnej arenie pod Tokyo Dome. Tego samego dnia przerywa walkę Kiyosumi Katou i Izou Motobe. Motobe, stary mistrz jujutsu, obraża Doppo i prowokuje, ale ostatecznie wszyscy się rozchodzą.

Po całej sytuacji, Doppo spotyka się z Katou w restauracji. Rozmawiają o tym, dlaczego Katou porzucił Shinshinkai Karate i został yakuzą. Młody wojownik mówi mu, że jego nauki są słabe i niepraktyczne w realnej walce. Doppo prowokuje go i rozpoczyna się krótka walka, w której Katou nie ma żadnych szans. Doppo mówi mu o podziemnej arenie, w której czempionem jest Baki. Później Doppo zaprasza go ponownie do swojego dojo, gdzie Katou pokonuje w walce Takagi, jednego z uczniów Shinshinkai. Ostatecznie, przychodzą razem do podziemnej areny, gdzie Doppo spotyka się ponownie ze swoim starym przyjacielem imieniem Mitsunari Tokugawa. Oglądają tam walkę Bakiego z Kosho Shinogi.

Miesiąc później, Doppo ponownie pojawia się w podziemnej arenie i jest świadkiem walki Bakiego z Mount Toba. Po walce, na arenę wkracza Yujiro Hanma. Doppo również wychodzi na ring i zaczyna z nim rozmawiać. Wyzywa na pojedynek Yujiro, a Tokugawa planuje, że ich walka odbędzie się w następnym miesiącu. Po całej sytuacji, Baki próbuje namówić Doppo, aby zrezygnował z nadchodzącego pojedynku, twierdząc że wielki mistrz karate zostanie zamordowany. Doppo czuje się zlekceważony przez czempiona podziemnej areny i zaprasza go do swojego dojo na specjalny dzień Shinshinkai, w którym różni karatecy mają szansę na walkę z Doppo Orochi. Wielki mistrz po kolei pokonuje wszystkich oponentów, a na końcu nawet Baki go atakuje. Po krótkiej walce okazuje się, że Baki nie jest w stanie obronić się przed nadchodzącymi atakami Doppo. Baki zmienia zdanie o wielkim mistrzu i nawet zaczyna wierzyć w jego zwycięstwo. Później Doppo opowiada mu o swoim dawnym pojedynku z Yujiro. 10 lat wcześniej, Doppo świętował otwarcie własnego dojo Shinshinkai. Wtedy pijany Doppo Orochi został zaatakowany przez Yujiro. Przegrał walkę po dwóch atakach w twarz, na której pozostały mu blizny.

Przed bitwą z Yujiro, Doppo spotyka się ze swoją żoną Natsue. Zmartwiona kobieta życzy mu powodzenia, co dodaje motywacji wielkiemu mistrzowi karate. Gdy Doppo spotyka się z Yujiro na ringu w podziemnej arenie, zaczyna walkę atakiem z zaskoczenia i zaczyna dusić Yujiro dźwignią od tyłu. Później pada ofiarą techniki Udonde w wykonaniu Yujiro. W pewnym momencie Doppo używa Sangan i nawet zaczyna dominować podczas walki. Niestety ostatecznie prawie ginie od diabelskiego ciosu w serce zadanego przez Yujiro. Na szczęście, życie Doppo ratuje Kureha Shinogi, wojownik o medycznych zdolnościach i kolejne przeciwnik Bakiego na arenie.

Saga maksymalnego turniejuEdytuj

Ta saga zaczyna się od treningu Doppo w dojo Shinshinkai. Kiyosumi Katou i Atsushi Suedo oglądają go i są zdumieni, że tak szybko już wrócił do zdrowia po tragicznej walce z Yujiro. Wielki mistrz mówi, że po swojej porażce nie powinien już być głową Shinshinkai i zamierza przysłać na jego miejsce swojego syna imieniem Katsumi Orochi. Wtedy Tokugawa mówi im o tym, że organizuje wielki turniej sztuk walk w podziemnej arenie.

W pierwszym pojedynku turnieju, Doppo walczy ze znanym ochroniarzem o imieniu Richard Filth. Filth zawsze walczy w swoim eleganckim ubraniu, więc Doppo postanawia również wejść na arenę w swoim garniturze. Walka zaczyna się od tego, że obaj zawodnicy dają się bombardować swoimi uderzeniami z całej siły, dzięki czemu walka wygląda jak typowa bitwa uliczna. W końcu jednak Doppo pokazuje mu, że jego siła jest o wiele lepsza i wygrywa jednym czystym trafieniem w szyję. Po walce jednak pokazuje szacunek Filthowi, który nie unikał żadnego ciosu Doppo i wszystko przyjmował bezpośrednio w twarz.

W drugiej rundzie, Doppo walczy z Yuu Amanai, który jest tajemniczym towarzyszem Yujiro Hanmy. Na początku Doppo zwalcza wszystkie jego specyficzne techniki w powietrzu i dominuje w walce. W końcu jednak Amanai łapie go w dziwny chwyt w parterze i radzi wielkiemu mistrzowi się poddać. Jednakże, Doppo udaje się wydostać i zaczyna masakrować Amanaia swoimi technikami z karate. Amanai przeżywa wszystkie brutalne ataki i ponownie łapie Doppo w chwyt w parterze, w wyniku którego łamie mu kolano. Wielki mistrz jednak stwierdza, że chce kontynuować walkę. Wtedy Amanai zaczyna protestować i prosić Tokugawę o przerwanie pojedynku, twierdząc że Doppo nie ma już szans na wygraną i tylko zrobi sobie krzywdę. Ostatecznie na arenę wkracza wściekły Yujiro i atakuje Amanaia z zaskoczenia, łamiąc mu obojczyk i nazywając go słabeuszem. Doppo zaczyna rozmawiać z ludojadem i prawie zaczyna z nim walkę, ale przerywa mu Kureha Shinogi wraz z innymi zawodnikami. Ostatecznie Doppo uznaje uznany za zwycięzcę tej rundy.

Doppo dostaje się do trzeciej rundy turnieju, gdzie jego kolejnym przeciwnikiem jest stary mistrz jujutsu, Goki Shibukawa. Z początku, Doppo nie może trafić Shibukawy, który nieustannie używa legendarnej techniki obronnej Aiki. Doppo prowokuje starego mistrza, aby zaatakował pierwszy i trafia go potężnym ciosem karate o nazwie "pieść Boddhistavy". Pojedynek pomiędzy dwoma wielkimi mistrzami zaczyna robić się wyrównany, ale ostatecznie Doppo zostaje znokautowany przez Shibukawę. Honor wielkiego mistrza karate nie pozwala mu zgodzić się na zwykły nokaut i prosi Shibukawę, aby go zabił, lecz stary mistrz jujutsu oszczędza jego życie, chcąc zmierzyć się z nim jeszcze kiedyś ponownie.

Po walce, Doppo mówi Katou i Suedo, że oficjalnie odchodzi z dojo Shinshinkai i postanawia rozpocząć trening od nowa na własną rękę. Wtedy podchodzi do niego Natsue i mówi, żeby wracali do domu, gdzie zrobi mu makaron soba. Zaskocony Doppo spokojną postawą swojej żony, przystaje na jej propozycję.

UmiejętnościEdytuj

Doppo jest świetnym wojownikiem, mimo swojego wieku. Wykazał się wielkimi umiejętnościami, np. roztrzaskując betonową rurę. Był również w stanie jednym pstryknięciem palca spowodować u Katou wyciek krwi. Dał radę również pokonać tygrysa na arenie lecz dwukrotnie nie dał rady Yujiro Hanmie.

Techniki:Edytuj

Seiken - pchnięcie proste pięścią, charakterystyczne dla karate.
Kotsukake - technika pozwalająca obronić krocze.
Kopnięcie frontalne - kopnięcie w przód.
Shuto - cios kantem dłoni, nazywane też "Ścięciem".
Nukite - tzw. "Nożowa Dłoń", cios wyprostowanymi palcami.
Uraken - cios tylnią częścią pięści.
Sokuto - kopnięcie od boku zadawane kantem stopy.
Duszenie szyi od tyłu - dźwignia na szyje z zaskoczenia Doppo Orochiego.
Naeryo chagi - tzw. "Toporowe Kopnięcie" od góry w dół. Oryginalnie z Tae Kwon Do.
Pozycja Maeba - pozycja obronna, którą Doppo Orochi użył przeciw Udonde.
Seikuuken - tzw "Strefa Dominacji" wyglądająca jak aura, pozwalająca na dobry kontratak.
Sangan - technika defensywna, dzięki której widzi się świetnie wszystkie nadchodzące ataki przeciwnika.
Podwójne nukite - specjalna technika Doppo.

CiekawostkiEdytuj

  • Postać Orochiego Doppo jest bazowana na znanym karatece i twórcy stylu Kyokushin - Masutatsu Oyama.
  • Obie blizny na głowie Doppo powstały za sprawa Yujiro Hanmy.